0
TONINO

TONINO

SALAS, MIGUEL

15,90 €
IVE incluído
Editorial:
OQO EDITORA
Ano de edición:
2013
Materia
Manualidades para os pequenos
ISBN:
978-84-9871-252-0
Páxinas:
40
Encadernación:
Cartoné
Colección:
Colección O
15,90 €
IVE incluído
Engadir a favoritos

El é un pingüín e chámase Tonino:
chaqueta con faldróns, cuíño ?no,
pico laranxa e ollos de botón,
regordecho e zoupón.

Tanto lle ten ao noso pingüiniño
o que pensen familia e mais veciños.
El soña con marchar para o deserto;
é o único certo.

Esta é a historia atípica dun pequeno pingüín, Tonino, que quere converterse nun auténtico beduíno. Para cumprir este soño extravagante, fuxe de casa e consegue chegar… ata Tunisia!

Unha vez alí, para atravesar o deserto, non dubida en comprarse un camelo, pero este, do mesmo xeito que a historia e o seu protagonista, tamén ten a súa singularidade: coxea e tropeza ao andar.

Aínda que o desexo de Tonino é rechamante, non o é anhelar aquilo que dista do que temos ou somos, tamén é moi habitual que os pequenos se sintan atraídos pola aventura ou o descoñecido. Esta é unha característica da infancia e unha forma habitual de aprendizaxe.

Por iso, non estamos ante unha decisión tan estrambótica. Tonino podería ser un neno ou adulto calquera que, coma todos, nalgún momento da vida, ansía saír da rutina e fuxir do que é ou cre que non é.

O pingüín emprende ilusionado e cheo de expectativas esta aventura. Inicia, así, unha viaxe espazo-temporal e, principalmente, de madurez e aprendizaxe.

Como adoita suceder cos relatos de viaxes, esta tamén é unha metáfora da vida, que nos demostra que valoramos o que temos en canto o perdemos. É o que axiña descobre o noso entrañable e divertido personaxe.

Para o escritor, Miguel Salas Díaz, Tonino é un conto sobre o “difícil equilibrio entre o desexo de vivir emocionantes aventuras e a necesidade da calor familiar”.

Cando se enfrontou á historia, o ilustrador Paolo Domeniconi tamén tivo claro que esta era a principal mensaxe do conto e así o intentou plasmar, xogando sobre todo coa cor. Consecuentemente, representou as noites no deserto de Tonino, apenas iluminadas e con tons apagados.

Ademais, o oasis carece da connotación de felicidade que adoita supoñer noutros contextos. No conto, aparece coma un espello no que se reflicte a soidade do protagonista. Pola contra, coa volta a casa e o redescubrimento dos afectos, as ilustracións recuperan a enerxía e a cor.

Domeniconi explica que, nas súas ilustracións, buscaba transmitir que a orixe da marcha de Tonino está na súa curiosidade insaciable e nas ganas de coñecer outros lugares —de aí os seus ollos “grandes e expresivos” — e que a súa fuxida non se debe nin á súa familia nin ao seu fogar, que define de “acolledores”. Por iso, a gama cromática de tons cálidos para o Polo.

Como anécdota sobre a súa primeira colaboración con OQO, o ilustrador explica como deste traballo xurdiu a oportunidade de dar vida a unha imaxe que “tiña en mente desde facía tempo”. Para regresar ao Polo, Tonino utiliza un peixe submarino cunha forma insólita, que vén dunha pregunta que lle “atormentaba”: “se os avións teñen ás, por que os submarinos non teñen aletas”?

Nesta edición hai que salientar, ademais do papel do escritor e do ilustrador, o da tradutora ao galego, Yolanda Castaño. É recoñecible o dominio do verso, da rima e do ritmo da poetisa, o que lle confire un carácter especial á tradución.

Cómpre gabar o resultado da mesma, xa que se enfrontou a un texto cunha rima consonante—xa de por si complicada— e coa dificultade engadida da obriga de adaptarse ás imaxes, o que limita o enriquecedor recurso das licencias poéticas. No entanto, permitiuse algunha delas, dándolle frescura e vida propia á edición en galego.

Artículos relacionados

  • PIEDRAS Y HUESOS
    PIEDRAS Y HUESOS
    WILSHAW, ROB
    Descubre la historia de la vida en nuestro planeta a través de los secretos que ocultan las piedras y huesos que lo forman.Durante tres mil millones de años, las únicas formas de vida que habitaron nuestro planeta fueron minúsculas bacterias unicelulares. Pero después, hará unos quinientos millones de años, ocurrió algo increíble: la atmósfera se llenó de oxígeno y la vida expl...

    25,90 €

  • PARÍS EN PIJAMARAMA
    PARÍS EN PIJAMARAMA
    LEBLOND, MICHAEL
    ¡París es más que nunca la Ciudad de la Luz! Al adentrarnos en ella con el pijama de rayas, París nos dejará con la boca abierta. ¡París es la ciudad que se mueve, la ciudad que brilla!La técnica del «ombro-cinéma» debe su nombre a un juego óptico que estaba de moda a principios del siglo XX. Era un pequeño teatro de sombras chinas con un rollo de papel que giraba detrás de una...

    16,00 €

  • NUEVA YORK EN PIJAMARAMA
    NUEVA YORK EN PIJAMARAMA
    LEBLOND, MICHAEL
    "Nueva York en pijamarama" es un libro lúdico e interactivo para todos los públicos que basa el dinamismo de sus imágenes en una técnica cinematográfica denominada ombro-cinéma, desarrollada en Francia en el siglo XIX. Consiste en superponer una lámina de acetato con rayas verticales sobre la página ilustrada, de modo que, al desplazarla, se crea una sorprendente ilusión óptica...

    16,00 €

  • NON É FÁCIL, PEQUENO ESQUÍO
    NON É FÁCIL, PEQUENO ESQUÍO
    RAMON, ELISA
    O pequeno esquío sentía unha pena moi grande porque a súa nai morrera e pensaba que nunca máis sería feliz. O tema máis difícil de explicar, tratado da forma máis amable. ...

    14,00 €

  • LUNA PARC EN PIJAMARAMA
    LUNA PARC EN PIJAMARAMA
    LEBLOND, MICHAEL
    La montaña rusa, los coches de choque, las luces multicolor, la música y el bullicio. El parque de atracciones se pone en movimiento al desplazar la "lámina mágica".El pijama de rayas que luce el protagonista de “Luna Parc en pijamarama” es ideal para jugar con una antigua técnica de animación, desarrollada en Francia en el siglo XIX: la ombro-cinéma. Desplazando un plástico ra...

    16,00 €

  • LA ESPERA
    LA ESPERA
    BINARD, ARTHUR
    Un homenaje a las víctimas del bombardeo atómico de Hiroshima, en la conmemoración de su 80.o aniversario. Una profunda reflexión sobre la tragedia para que la historia no se repita.En febrero de 2011 el poeta Arthur Binard y el fotógrafo Tadashi Okakura visitaron el Museo Conmemorativo de la Paz en Hiroshima para retratar algunos de los más de 200 objetos que alberga este espa...

    16,00 €

Outros libros do autor

  • CRECER EN EL ASOMBRO
    CRECER EN EL ASOMBRO
    SALAS, MIGUEL
    El asombro es una poderosa emoción que hemos olvidado en un mundo acelerado y saturado de estímulos. Sin embargo, es fundamental para enriquecer nuestra vida, fortalecer nuestras relaciones y redescubrir el placer de aprender y de enseñar. Miguel Salas, apoyado en reflexiones de grandes pensadores y en los últimos descubrimientos científicos, nos guía para recuperar esta emoció...

    20,00 €